Nie poprzestawaj na graniu – zacznij pisać własne gry!
Z książki Twórz w języku Python własne gry komputerowe dowiesz się, jak tworzyć gry komputerowe w tym popularnym języku programowania. Nawet jeżeli jest to twoje pierwsze spotkanie z programowaniem.
Zaczniesz od klasycznych gier, takich jak Szubienica, Zgadywanka Liczbowa oraz Kółko i Krzyżyk, aby następnie zająć się pisaniem bardziej zaawansowanych programów: poszukiwania skarbów w trybie tekstowym i animowanej gry zręcznościowej z efektami dźwiękowymi. Jednocześnie poznasz najważniejsze pojęcia programistyczne i matematyczne, które pomogą ci wykonać kolejny krok w karierze programisty.
Nauczysz się, w jaki sposób:
- Łączyć pętle, zmienne i instrukcje związane z przepływem sterowania w prawdziwe, działające programy.
- Wybierać odpowiednie w struktury danych, takie jak listy, słowniki i krotki.
- Wzbogacać gry o grafikę i animacje za pomocą modułu pygame.
- Obsługiwać dane wprowadzane za pomocą klawiatury i myszy.
- Zaprogramować prostą sztuczną inteligencję, aby można było zagrać przeciwko komputerowi.
- Przekształcać komunikaty tekstowe na tajny kod za pomocą technik kryptograficznych.
- Debugować programy i wyłapywać najczęściej spotykane błędy.
Analizując wnikliwie kod wszystkich prezentowanych gier zdobędziesz solidne podstawy nie tylko w Pythonie, ale również w dziedzinie informatyki. A może, wykorzystując ogromne możliwości Pythona, napiszesz swoją własną, oryginalną grę?
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Tytuł: |
Twórz własne gry komputerowe w Pythonie |
Autor: |
Sweigart Albert |
Tłumaczenie: |
Sikorski Witold, Baranowski Maciej |
Wydawnictwo: |
Wydawnictwo Naukowe PWN |
Język wydania: |
polski |
Język oryginału: |
angielski |
Liczba stron: |
400 |
Numer wydania: |
I |
Data premiery: |
2017-05-08 |
Rok wydania: |
2017 |
Forma: |
książka |
Wymiary produktu [mm]: |
224 x 22 x 166 |
Indeks: |
27040768 |
Pobierz, wysyłając SMS o treści FOR.PDF pod numer 92505Wpisz otrzymany kod : |
---|