Kultura biznesu jest szerokim zagadnieniem dotyczącym zachowań ludzkich w sytuacjach służbowych. Jest pojęciem rozleglejszym niż etykieta. Etykieta to jedynie zbiór zasad, właściwych zachowań w życiu zawodowym i społecznym. Jest międzynarodowo uznanym systemem kurtuazji, który służy tworzeniu, utrzymaniu i normowaniu stosunków międzyludzkich w sytuacjach służbowych. Kultura w biznesie obejmuje natomiast i same zasady, ich opis, i zastosowanie tych zasad w życiu zawodowym. Ujmując to inaczej, etykieta to zasady, które mówią, jak powinno być, a kultura biznesu to stan faktyczny, zarówno obecnie, jak i w przeszłości.
W książce autorka porusza zupełnie nowe zagadnienia z obszaru kultury biznesu i kultury na co dzień. Są wśród nich: zasady korespondencji, dawanie i otrzymywanie prezentów, przyjmowanie wysokich rangą gości zagranicznych, różnice kulturowe oraz grzeczność na co dzień. Bardzo szczegółowo opracowała tematy poświęcone kwestiom wizerunku i przyjęć. Opisane przykłady i uwagi dotyczą przede wszystkim sytuacji służbowych, ale odwołania do sfery towarzyskiej znalazły się wszędzie tam, gdzie wymagała tego konfrontacja sytuacji służbowych i prywatnych.
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Tytuł: |
Kultura biznesu. Normy i formy |
Autor: |
Kamińska-Radomska Irena |
Wydawnictwo: |
Wydawnictwo Naukowe PWN |
Język wydania: |
polski |
Język oryginału: |
polski |
Liczba stron: |
384 |
Numer wydania: |
I |
Data premiery: |
2011-11-04 |
Rok wydania: |
2011 |
Forma: |
książka |
Wymiary produktu [mm]: |
244 x 27 x 170 |
Indeks: |
10778098 |
Pobierz, klikając w dowolną reklamę na stronie |
---|